BELI BUKU

JOM FOLLOW BLOG SAYA..TERIMA KASIH.

Sunday, October 18, 2015

Post #16 Bagaimana Cara Supaya Video Tidak Autoplay di Facebook

Anda perasan tak sekarang ni video dalam Facebook akan terpapar secara automatik pada newsfeed anda? Dan anda tidak perlu lagi untuk klik pada video tersebut dan paparkan pada 'tab' lain seperti dulu.

Ada sesetengah orang suka bila video di FB autoplay, tetapi tidak bagi saya.

Kenapa saya tak suka? Antara sebabnya:
1. Jangkahayat bateri handphone tak tahan. Sekejap jer dah 'lowbat', dan handphone pun padam.
2. Kalau gunakan mobile network, dah pasti kredit internet nak kena upload selalu,sebab cepat habis jugak.
3. Membuatkan saya leka dan lalai....sebelum ni memang dah lalai, maka makin berganda-ganda lah kelalaiannya, sebab asyik tengok video. Hehehe.

Ok, bagi yang nenghadapi masalah seperti saya ni, saya tunjukkan caranya supaya video tidak autoplay di FB.

Bagi yang dah tahu, boleh share.
Bagi yang belum tahu, boleh cuba ye.

Thanks 4 Reading
~ Eeta.Sams ~

Dalam applikasi Facebook,  pergi ke Settings. Pada senarai Settings,  ada App Settings,
klik kat situ ye.

Pilih Videos Play Automatically.
Dan pilih Wifi only ataupun Off,
terpulang kepada anda. Lihat gambar #3.

Selamat Mencuba!


No comments: